onsdag den 29. august 2012

Loppefunds opskrift på kringle.

Denne opskrift på kringle, er en jeg har fundet blandt, gamle ting og sager.

At opskriften er meget gammel, gør den bestemt ikke ringere, den smager mumns.

Jeg har udeladt sukaten, og givet den 15 min. og ikke 12 min. som opskriften lyder.

300 g mel,
200 g smør eller margarine,
50 g sukker,
2 æg
50 g gær,
1 spsk. lunken vand.

FYLD:

Remonce af 75 g smør eller margarine, og 75 g sukker, 50 g sukat 50 g rosiner og 50 g knuste makroner.

PYNT: Æggestrygelse og groft sukker.

Gæren opløses i æggene og det lunkne vand, hvorefter  mel tilsættes , og de øvrige ingredienser
æltes i til en ensarten dej, der hæver til dobbelt størrelse, på et lunt sted, tildækket.

Form dejen til en pølse, der rulles eller klappes ud til et stykke på 15 cm bredde og 85 cm længde.

Langs midten af dejen anbringes remoncen, der smøres godt ud, og ovenpå drysses med rosiner,
sukat og de knuste makroner.

Dejens sider foldes ind mod midten, lidt henover hinanden.

Anbinges på plade, og hæver til dobbelt størrelse, et lunt sted, tildækket.

Stryges med æggestrygelse drysses med groft sukker, og bages midt i ovnen ved 220 grader

i 12 min.

God fornøjelse.

                                                   

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...