søndag den 19. august 2012

DIY håndklæde i tern




Denne opskrift har jeg fået for mange år siden af min nu gamle mormor på 85 år, som stadig elsker at strikke efter denne opskrift.

Slå 90 masker op eller antal delelige med 10.
Begynd med 10 pinde ret.
Derefter 6 pinde med 10 ret, 5 vrang, 5 ret, 5 vrang osv.
Derefter strik 6 pinde med 5 ret, 5 vrang, 5 ret, 5 vrang osv.

De 5 masker i kanterne er altid ret både på ret og vrang siden.
Strik ønsket længde og strik til slut 10 pinde ret.
Hækle eventuelt strop.



Jeg har strikket mit i bomulds garn blomsterfrø fra Tante Grøn



Knus Elisa.

1 kommentar:

  1. Jeg elsker også bare de håndklæder og tænker ofte på at lave nogen - det er bare ikke lige sket endnu
    (måske forbi jeg er mere glad for at strikke i uld..)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...